Μουσικές Μορφές : Δημήτρης Τερζάκης (28/07/2018)

Ο Κωνσταντίνος Κακαβελάκης συνομιλεί με τον συνθέτη Δημήτρη Τερζάκη για
την πορεία της δημιουργίας του από τις αρχές του 1960 μέχρι τις μέρες
μας. Για την μεταπολεμική Ελλάδα, την νέα μουσική πνευματικότητα και τον
Άγγελο Τερζάκη. Την θητεία του κοντά στον Γεώργιο Σκλάβο και τον
Γ.Α.Παπαιωάννου. Την συνεργασία του με τον Κάρολο Κούν, την Ραλλού
Μάνου, τον Σπύρο Ευαγγελάτο, τον Αντίοχο Ευαγγελάτο και τον Στέλιο
Καφαντάρη. Την μετεκπαίδευσή του αργότερα στον τομέα της μουσικής
σύνθεσης κοντά στον Μπέρντ Αλόϊς Τσίμερμαν και τον Χέρμπερτ Άϊμερτ στην
Γερμανία και τις εντυπώσεις του από την εξέλιξη και μετεξέλιξη του
κινήματος της μουσικής εμπροσθοφρουράς της κεντρική Ευρώπης σε σχέση με
τους αισθητικούς δογματισμούς που αναπτύχθηκαν και την δική του
προσπάθεια διαφοροποίησης. Τον αγώνα του για την διατήρηση της ελληνικής
ανατολικής σκέψης στην μουσική του και την σημασία αυτής της
καλλιέργειας στην Ευρώπη και τον κόσμο καθώς και τους διεθνείς
δημιουργούς και καλλιτέχνες που ήρθε σε επαφή και εκτίμησαν τη μουσική του.

Σε αποκλειστικότητα μεταδίδονται αποσπάσματα από τα έργα του Δημήτρη Τερζάκη

1. “Κοντσέρτο για μπάσσο κλαρινέτο και ορχήστρα μουσικής δωματίου” με
την συνδρoμή της ορχήστρας Contra Tempo υπό την διεύθυνση του Βλαδίμηρου
Συμεωνίδη.

2.“Νύμφες της νύχτας και της φλόγας”, για ορχήστρα εγχόρδων γραμμένο σε
πρώτη μορφή αρχικά το 2005 και σε ολοκληρωμένη παρουσίαση το 2010 στην
Νέα Υόρκη υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού John Edward Kelly.

3.Ένα πρόσφατο τραγούδι του πάνω στην ποίηση της Εμιλύ Μπροντέ με τον
τίτλο Tell me Tell me στην μορφή του Lied που ερμηνεύουν η υψίφωνος
Βασιλική Καραγιάννη και ο Δημήτρης Γιάκας που κατέγραψε σε
αποκλειστικότητα η Βουλή Τηλεόραση σε πρώτη εκτέλεση από την “Αίθουσα
Άρη Γαρουφαλλή του Ωδείου Αθηνών”. Μια διεισδυτική ερμηνεία που ανέδειξε
με ένα απόμακρο αφηγηματικό λυρικό ύφος ειδικότερα αυτές τις εύθραυστες
μεταβάσεις μέσα στην ίδια την ποιητική δομή της Εμιλύ Μπροντέ σε μορφή
ενός φανταστικού διαλόγου με ένα παιδί. Προσεγγίζει με συναρπαστικό
τρόπο το ξετύλιγμα των λογοτεχνικών αφαιρέσεων μέσα από τη μουσική
αναστοχαστικότητα που αφουγκράζεται με στοργικότητα αυτή την βρεφική
πορεία προς το μέλλον μέσα στην γενικότερη αβεβαιότητα μιας απέραντης
πραγματικότητας.

4.Απόσπασμα από το σκηνικό έργο οι Περιπλανήσεις του Οδυσσέα για Laterna
Magica υψίφωνο, αφηγητή και μουσικό σύνολο μουσικής δωματίου.

5. Τα “Τραγούδια χωρίς λόγια” για σόλο βιόλα που ερμηνεύει η διάσημη
δεξιοτέχνις της βιόλας Τατιάνα Μαζουρένκο για την οποία ο συνθέτης τα
έχει συνθέσει.

About The Author
-

Η WebTv του eklogika.gr λειτουργεί ώς Video aggregator και αξιοποιεί api του youtube για να παρουσιάζει επιλεγμένα video (με σεβασμό στην δεοντολογία, την πηγή προέλευσης και τα πνευματικά δικαιώματα) στους αναγνώστες του eklogika.gr

Blue Captcha Image Refresh

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>