Οι άνθρωποι πίσω από τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, στα καταστήματα Ηλεκτρικών Ειδών

Από τη μέρα που ανακοινώθηκε η δεύτερη καραντίνα μέχρι τη μέρα που ξεκίνησαν οι εκπτώσεις της Black Friday τα μεγάλα καταστήματα εφάρμοσαν μια σειρά αλλαγών στη λειτουργία τους, ώστε να ανταποκριθούν στο νέο ανέπαφο τρόπο αγορών.
Προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη κίνηση το προσωπικό στο κέντρο τηλεφωνικής εξυπηρέτησης του Κωτσόβολου τριπλασιάστηκε, σύμφωνα με στελέχη της επιχείρησης. Οι τηλεφωνικές κλήσεις μέσα σε μια ημέρα έφτασαν τις εξήντα χιλιάδες. Οι εργαζόμενοι εξυπηρετούσαν τους πελάτες από τα σπίτια τους. Διάλογοι που θα γίνονταν φυσιολογικά στα καταστήματα υποκαταστάθηκαν από τηλεφωνικές και ψηφιακές συζητήσεις. Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε δέκα μέρες η ιστοσελίδα kotsovolos.gr είχε τέσσερα εκατομμύρια επισκέψεις.

Μόλις ένα προϊόν παραγγελθεί ενεργοποιείται ο αλγόριθμος δέσμευσης. Το σύστημα αυτό ψάχνει να βρει το κοντινότερο σημείο στο σπίτι του καταναλωτή που έχει αποθηκευτεί το προϊόν. Πλέον δεν λειτουργούν μόνο οι βασικές αποθήκες των επιχειρήσεων ως αποθηκευτικοί χώροι αλλά και τα κλειστά καταστήματα, τα οποία Αγγλιστί αποκαλούνται Dark Stores. «Έτσι ξαφνικά, οι δυο κεντρικές αποθήκες και τα πέντε περιφερειακά Hubs απέκτησαν εβδομήντα μικρότερα αδελφάκια», λέει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Διευθυντής Μάρκετινγκ της Κωτσόβολος, Κωνσταντίνος Σταματάκης.

«Έχουμε δημιουργήσει ένα μοντέλο στο οποίο προσπαθούμε να υπάρξουν τα λιγότερα στάδια και το προϊόν να βρίσκεται κοντά στον καταναλωτή», εξηγεί ο Διευθυντής Operations, Χρήστος Καραγιαννάκης.

Οι δυο βασικές αποθήκες της επιχείρησης είναι στον Ασπρόπυργο και τη Μαγούλα. Η χωριτικότητα μπορεί να εξυπηρετεί αποστολές για δέκα με δεκαπέντε χιλιάδες προϊόντα. Όμως, στα τέλη Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου 2020 η επιχείρηση κλήθηκε να διαχειριστεί παραγγελίες που ξεπερνούσαν τις σαράντα με πενήντα χιλιάδες, μόνο σε μια ημέρα.

Έτσι 74 καταστήματα έγιναν αποθήκες τουλάχιστον μέχρι να λήξει η καραντίνα. Η πρακτική αυτή ακολουθείται και στην Αμερική από αλυσίδες όπως η Walmart.

Εκτός από τις αλλαγές όπως στον τρόπο αποθήκευσης και στον τρόπο επικοινωνίας φυσικά έγιναν αλλαγές και στον τρόπο διανομής. Διευθυντές καταστημάτων έγιναν οδηγοί με συνοδηγούς τους εργαζόμενους από τα κεντρικά της Κωτσόβολος.

Διακόσια φορτηγά, εκατό μίνι βαν και το δυναμικό είκοσι εταιρειών ταχυμεταφορών παρέδοσαν πάνω από 250 χιλιάδες παραγγελίες, από την Ορεστιάδα μέχρι το Καστελλόριζο. Σε σχέση με πέρσι η αύξηση στις πωλήσεις είναι στο 331%. Μέχρι την Πρωτοχρονιά υπολογίζεται πως θα έχουν γίνει μισό εκατομμύριο παραδόσεις. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας το 90% των παραγγελιών έφτασε στην πόρτα του καταναλωτή σε 72 ώρες. ΑΠΕ ΜΠΕ/ βίντεο: ΚΩΣΤΑΣ ΣΟΡΟΒΟΣ

About The Author
-

Η WebTv του eklogika.gr λειτουργεί ώς Video aggregator και αξιοποιεί api του youtube για να παρουσιάζει επιλεγμένα video (με σεβασμό στην δεοντολογία, την πηγή προέλευσης και τα πνευματικά δικαιώματα) στους αναγνώστες του eklogika.gr